הנה בשו"ת יבי"א (ח"ז חאו"ח סי' כט) העלה שעל כל פירות המרוסקים אפי' הם מרוסקים לגמרי עד שלא ניכרת צורתם ותוארם כלל, וכן על מרקחות של חבושים ושאר פירות אפי' הם כתושים ביותר ע"י מיקסר ונמחית צורתם, צריך לברך 'בפה"ע', כדעת מרן שקיבלנו הוראותיו. ועל תפוחי אדמה מרוסקים ('פירה') צריך לברך 'בפה"א'. וכן על צנון המרוסק ע"י 'פומפיה' דקה או מיקסר, וכן ירקות שנחתכו דק מאוד, מברך 'בפה"א', וכן על גזר שנתרסק ע"י 'פומפיה' דקה מברך 'בפה"א'. ע"ש מה שהאריך בזה. קחנו משם (וע"ע בחזו"ע ברכות, עמ' קלב). והנה מרן זצ"ל בספרו חזו"ע (ברכות, עמ' קלו) הביא מש"כ הדרישה (סי' רב אות ד) והערוך השלחן (שם אות כז כצ"ל) כל שנימוח לגמרי ונעשה כמעין משקה, אין שם אוכל עליו ומברך עליו 'שהכל', ע"ש. ולכן פסק (שם בחזו"ע) לברך על טחינה אף שנעשית משומשום לבד, 'שהכל נהיה בדברו', ע"ש. ולכן להלכה על 'שייק פירות' שנעשה בבלנדר מעין משקה ושותים אותו, יש לברך עליו 'שהכל נהיה בדברו'.