עדים שחתמו מתחת לב' שיטין בכתובה טיפול בפוריות חנות האינטרנט בשבת אכילה מהמקרר של המלון

האם יש ענין ללבוש בגדים ביום שבת בבוקר יותר יפים משל ליל שבת?

שם הרב המשיב: // נושא:  // תאריך התשובה: 22.11.2022

שאלה:

האם יש ענין ללבוש בגדים ביום שבת בבוקר יותר יפים משל ליל שבת?

תשובה:

בספר יפה ללב (ח"ה קו"א סי' רסב) כתב, דבגדים של יום יהיו יותר נאים. דכבוד יום עדיף מכבוד לילה ושכ"מ ממש"כ בזוהר (פ' ויקהל דר"ה ע"א) יומא דשבתא וכו', כד סליק נהורא עמא קדישא, מקדמי לבי כנישתא בלבוש יקר בחדוה וכו', ע"ש. דרצונו לומר, יותר יקר ממה שלבש אמש בערב שבת בכניסתו. והכי נהגו ללבוש בשחרית של שבת בגדים חמודים ונכבדין מאותן אשר לבש בו בערב השבת, ע"כ. ובשו"ת ציץ אליעזר (חי"ד סי' לד אות ב) כתב דמעולם לא שמענו אצלנו מנהג כזה שבשבת בבוקר מחליפים ולובשים בגדים יותר נאים ממה שלבשו לכבוד שבת בלילה. ומזוה"ק אין לפענ"ד הוכחה לכך כי יש לומר דז"ש בלשון 'כד סליק נהורא' אין הכוונה לאור היום. אלא הכוונה לנהורא דשבתא. ור"ל, מיד עם הופעת אור השבת, והיינו, מיד עם כניסת השבת בערב. והגם דמקודם לזה מדבר הזוה"ק מיומא דשבתא, אבל מדבר גם מלילא דשבתא, וא"כ י"ל דלפני כן מדבר בפרטות מלילא דשבתא וכן מיומא דשבתא, וכעת חוזר לדבר מכללותא דשבתא, דהיינו מעת הופעת אור השבת דהוא עם כניסתו מבערב. ורק זאת מצינו במ"א (סי' רסב סק"ב) שמביא בשם הי"נ שכתב דטוב שיהיה לו טלית אחר. ובבאה"ט (שם סק"ד) מובא בשם מהרי"ל דהיה לו טלית מיוחד לשבת וקיפלו למוצ"ש. והרבה נוהגים ככה שיש להם טלית אחר לשבת, ויוצא לפ"ז ממילא שביום לובשים בגד נאה נוסף לכבוד יום השבת על של לילה, ע"ש.
ובאמת לא ראינו שנוהגים בזה כד' היפה ללב. וכן הפוסקים לא העתיקו דבר זה.