הנה המ"ב (סי' ב ס"ק יב) כתב דאסור לברך וללמוד בגילוי הראש, ע"ש. אמנם בשו"ת מהרש"ל (סי' עב) ס"ל שמותר ללמוד בגילוי הראש, אם לא מזכיר שם שמים, ע"ש. וכ"כ בספר קרני ראם (סי' רכב). ובאמת מצינו בשו"ת זכרון יהודה (בן הרא"ש, סי' כ) שכתב, וטוב הוא שלא לישב בגילוי הראש בשעת הלימוד למי שיוכל לסבול, לפי שילמד יותר באימה, ע"ש. ומוכח שאינו איסור ללמוד בגילוי הראש. ואמנם המרהש"ל (שם) כתב דת"ח יש לו להיזהר מאחר שהעם תופסים בה לקלות ופריצות כאילו עובר על דת יהודית. ואפי' לומד בחדרו, אין לו לסמוך על זה, שמא יראה העם הארץ ויקל בה. ולא בחינם אמרו, כל שאסור מפני מראית העין, אפי' בחדרי חדרים אסור, ע"ש. גם מרן זצוק"ל ביבי"א (ח"ו חאו"ח סי' טו אות ז) ס"ל כד' הזכרון יהודה דמעיקר הדין שרי ללמוד בגילוי ראש ושכ"כ עוד אחרונים, ע"ש. ולפ"ז אין איסור לאישה נשואה לומר תהלים או ללמוד ללא כיסוי ראש. וע"ש מש"כ באות יא ע"ד הישכיל עבדי (ח"ז דף רפט ע"א). וע"ע ביבי"א (הנד"מ שם הע' 4) מש"כ בזה בשם הרב צרור המר (פ' נשא ד"ד ע"ד בד"ה וכן. ובנד"מ דק"ט) לגבי אישה שעונה אמן ללא כיסוי ראש, ודו"ק. לכן נראה להלכה דראוי ונכון לאישה נשואה ללמוד או לקרוא תהלים בכיסוי הראש (ונראה דאם אין לה בנמצא כיסוי ראש שיכסה את ראשה כדין, עדיף שתכסה גם באופן חלקי ע"י מגבת וכיוצ"ב מאשר שתלמד או תאמר תהלים ללא כיסוי ראש כלל).