הנה עיקר השאלה היא, האם אפשר להתחפש לחולה או נכה על כסא גלגלים וכדו', או יש בזה משום פתיחת פה לשטן. וראיתי בספר כאיל תערוג (עמ' תרכח) שכתב בשם הגראי"ל שטיינמן זצ"ל שיש להזהיר לילדים להתחפש כמו צדיקים וצדיקות ולא כמו רשעים או מחללי שבת וכדו', שכל דבר משפיע על השאיפות של הילד. והוסיפו שם בשם הגר"ח קניבסקי שליט"א שאמר בשם אביו בעל הקהילות יעקב שמי שהתחפש בישיבה בפורים להמן, יצא לתרבות רעה, ואמר הרב שטיינמן זצ"ל שטעם הדבר כיון דהוי פתיחת פה לשטן, ע"ש [ועי' גם בש"ע המקוצר (ח"ג עמ' רצא) שכתב דיש להימנע מתחפושות ופרצופים לא רצויים כגון גויים, רשעים וכדו', ע"ש]. אתה הראת לדעת שיש ענין שלא להתחפש לדמות לא טובה משום פתיחת פה לשטן. ולכאורה ה"ה להכא. ואמנם יש לחלק דהתם אולי מתחפושתו אנו מגלים מה הם שאיפותיו, ולכן איכא בזה פתיחת פה לשטן שיש פה מקום לקיטרוג יותר, אבל שמתחפש לחולה, בודאי אין שאיפותיו להיות חולה אלא רק לשם התחפושת, ממילא אין בזה פתיחת פה לשטן, שהכל נעשה לשם שמחת פורים גרידא. וכמו שמתחפשים לדוב, קוף וכו'. ועי' בספר אשרי האיש (מועדים, הלכות פורים עמ' שטו) מש"כ לגבי תחפושת לכומר, ע"ש. ומה שכתוב במשנה בסוף פאה (פ"ח) וכל מי שאינו לא חיגר ולא סומא ולא פיסח ועושה עצמו כאחד מהם, אינו מת מן הזיקנה עד שיהיה כאחד מהם שנאמר (משלי יא, כז) "ודורש רעה תבואנו". ובתפארת ישראל (שם ס"ק נא) ביאר דאף שהוא עני וראוי ליטול ועושה כן כדי שירחמו עליו, אפ"ה נענש משום שממעיט כבוד שמים כאילו ברא בעל מום יותר בעולם והרי הרואה בריות יפות צריך ליתן שבח לשמו יתברך וזה כפוי טובה, ע"ש. ומכאן רואים שאין לזה קשר לפתיחת פה לשטן אלא ממעיט הוא כבוד שמים וכו'. ועוד שכאן עושה לתחפושת בעלמא, ויש ענין להתחפש כמובא בספרים וכולי עלמא נהיגי הכי, בודאי אין בזה ממעט כבוד שמים. ולכן להלכה, אין מניעה להתחפש לחולה 'קורונה'.