שמענו הרבה שמקפידים בזה, ולא מצאנו מקור מפורש לכך. ואדרבא מוכח ממש"כ בשו"ת בית ישראל (סי' מט) שלא היו מקפידים בכך. והובאו דבריו בספר נטעי גבריאל (נדה ח"ג עמ' תקמו). וכתב שם שיש מקפידים שלא לקנות בגדים כלל לתינוק עד שיוולד, ולא הביא מקור לכך. שו"ר בשו"ת עשה לך רב (ח"ו סי' פח) שכתב לדון האם מניעת רכישת הבגדים לפני הלידה היא אמונה טפלה. אלא, שפשוט הוא שברכישת בגדים לרך העומד להיולד אין שום חשש עין רעה כלל כמובן מאליו, ואעפי"כ הנמנעים מכך יש להם על מה שיסמוכו וכו', ויש שחששו שמא תארע תקלה ח"ו, וכשיראו ההורים את אשר רכשו לתינוקם שעתיד היה להיולד, תדאב עליהם נפשם, ומי שבוטח בקונו אינו חושש וקונה, ע"ש. וכן ראיתי באיזה מקומן שכתבו בשם הגר"ח קניבסקי שליט"א שאין לחוש לזה ומותר לקנות לפני הלידה בגדים לתינוק. וע"ע בספר סגולות רבותינו (עמ' 276). ובספר ואין למו מכשול (ח"ב עמ' שכב) כתב בשם הגר"מ מאזוז שליט"א דאדרבא עדיף לקנות לפני הלידה כדי להראות בטחונה בה' יתברך שהכל יהיה כשורה, ע"ש. ונראה שלא צריך לחוש לכך ובפרט כאשר הדבר מביא לידי לחץ בבית אם יקנו לאחר הלידה ובזה גורם לפעמים לעבירות גדולות יותר ככעס וכו', מאשר לקנות לפני לידה שלא מצאנו מקור מפורש לכך. ובפרט כאשר יש חשש שהפריט המבוקש יאזל מן השוק ולא ימצאו אותו לאחר מכן, או שהוא במבצע שלא יחזור לאחר מכן.