בפמ"ג (סי' תקנא א"א ס"ק י) הביא ד' הא"ר (שם ס"א) שבי"ז בתמוז ועשרה בטבת יש להחמיר בכלי שיר בשאפשר כמו מר"ח עד ת"ב, ע"ש. וכ"מ מד' הבאו"ה (סי' תקנא ד"ה מראש חודש). וע"ע בכה"ח (שם ס"ק יט). ועי' להרב בא"ח (פ' דברים ש"ר אות ה) שכתב, אין לעשות ריקודים ומחולות כל ליל עשירי ויום עשירי, ע"כ. ואם כן ה"ה דאין לשמוע כלי שיר (ונלמד כן ממה שמצינו לגבי ספירת העומר וימי בין המצרים ששם כתב המ"א ועוד אחרונים לאסור ריקודים ומחולות, ולמדו האחרונים דה"ה למוזיקה וכלי שיר, וכבר כתבנו על כך בכמה הזדמנויות. ולכאורה הבא"ח אוסר גם בליל עשירי, מה שלא משמע מהאחרונים הנ"ל שאסרו רק ביום עשירי ולא בלילה). ולכן יש להחמיר ולא לשמוע מוזיקה ביום י' בטבת גם אם חל ביום שישי. ונראה שאם רוצים לעשות חזרות להופעה וכיוצ"ב ביום י' בטבת ויש שם מוזיקה הנצרכת לצורך החזרה, מותר לעשות כן, דאין זה מוזיקה להנאה אלא לשם לימוד ודמי למש"כ האחרונים בדין אבל שפרנסתו מכלי נגינה ויש לזה עוד ראיות להתיר. וכמו כן כתבו כמה אחרונים דאין להסתפר ביום י' בטבת, וכן יש לנהוג למעשה. ולגבי אם חל ביום שישי עי' ברוח חיים להגר"ח פלאג'י (סי' תקסו ס"ק ד) שהביאם וכתב ולפ"ז כשחל י' בטבת בערב שבת, ראוי להיזהר שיסתפר ביום חמישי או לא יסתפר אם אינו נוהג בכל שבוע. ולי נראה דכבוד שבת אלימא וכיון דמעשיו לש"ש לא קפדינן בהכי ודי שלא להסתפר בתענית ציבור שחל באמצע השבוע דבר הלמד מדין תשעה באב ובחמישי מותרין מפני כבוד השבת, ע"ש. ולפ"ז יהא שרי להתגלח גם ביום שישי. אבל נראה שעדיף להסתפר ולהתגלח ביום חמישי דהכי משמע מסתימת הפוסקים דאין לחלק אם חל באמצע שבוע או ביום שישי.