כתב בש"ע (סי' קכ ס"ה) סכין של שחיטה (או סכין שמפשיטין בו) יש מי שאומר שאינו צריך טבילה, ע"כ. וידוע הכלל דהיכא שכותב מרן יש מי שאומר, כך דעתו. עי' בזה בשו"ת יבי"א (ח"ב חאו"ח סי' ד אות ג). וכ"כ עוד מרן זצוק"ל בכמה מספריו. א"כ יוצא איפה שלדעת מרן סכין של שחיטה לא צריך טבילה. וההסבר בזה הוא דכלי סעודה כגון כוס צלחת וכו', או כלי המכשיר אוכל כגון סיר וכו', חייב בטבילה, אבל סכין של שחיטה שעדיין חסר כאן בישול או צליה, לא חשיב כלי סעודה וכמו שכתב הט"ז (שם ס"ק ז) בשם המרדכי (פ"ק דחולין סי' תקעג). וכד' מרן פסקו כמה אחרונים. וכ"פ מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל בספרו הליכות עולם (ח"ז עמ' רסז) שרחיים או מדוכה של קפה בלבד אין צריכים טבילה משום שהקפה צריך בישול ואין אוכלים אותו בעינו, ע"ש. ולכן גם כלי זה המיועד ליצור כדורי פלאפל מכיון שכדורים אלו צריכים טיגון או בישול, אין צורך בטבילה. וה"ה למסננת של 'מקרוני' שאינה צריכה טבילה מאותו טעם שהרי המסננת לא מכשירה את האוכל לאכילה אלא מטרתה רק לסנן את ה'מקרוני'. וכן 'קורצנים' ממתכת שתפקידם לעשות את הבצק לפי צורת שונות, אינם צריכים טבילה.