עיקר השאלה כאן היא האם עדיף שהצלמת תצלם משום שצלם גבר מסתכל על הכלה ויש בכך גדר של "לפני עיור" או שמא עדיף שצלם יצלם, כי אם תעשה כן הצלמת, יש חשש ראיה מצד החתן. הנה יש מושג של 'אומן בעבידתיה טריד' כמבואר במסכת עבודה זרה (כ:). ופירש"י (שם ד"ה בעבידתיה) ליבו על מלאכתו ושוכח ההרהור, ע"כ. והנה כאן השאלה על עדיפות, ונראה יותר שגבר יצלם משום שלגביו נאמר הדין של 'בעבידיתה טריד', מה שאין כן אם אשה תצלם, גרע יותר, שעל החתן לא אומרים 'בעבידיתה טריד'. ולכן נראה שבכהאי גוונא עדיף שיצלם הצלם ולא הצלמת. וכן השיב לי מו"ר הגאון הראש"ל ר' יצחק יוסף שליט"א. ובכלל יש עימי תשובה שהשיב מרן הראש"ל שליט"א מיום כ"ב אדר א' תשע"ט בענין צלם וצלמת בארועים. וזה לשון התשובה: לכבוד היקר והנעלה כש"ת ה"ה… הי"ו. שלום רב, לשאלתו האם מותר לצלם המצלם באירועים לצלם נשים רוקדות, הנה פשוט שאין להתיר ולהקל בזה מטעם שטרוד באומנותו, כיון שלא כל זמן הצילום הוא טרוד, וכמו שציינת בדבריך שיש זמן רב במהלך האירוע שהצלם אינו טרוד. ואין חילוק בזה בין צילום וידאו לבין צילום תמונות. לכן יש לייחד צלמת לעזרת נשים וצלם לעזרת גברים. וגם אם עושים צילום וידאו בשמחות, יש להיזהר מאוד שלא לצלם את ריקודי הנשים. ואם בכל זאת צילמו את ריקודי הנשים, על הצלם לערוך את סרט הוידאו ולהפריד את הצילומים של הנשים בסרט נפרד. שהרי אין שום היתר לאנשים או לחתן לראות ריקודים אלה בוידאו, ומה שונה זה מהסתכלות בטלויזיה, וידוע שעצם הכנסת טלויזיה בבית, והסתכלות בה, מלבד שיש בזה איסור משום מושב ליצים וביטול תורה, עוד בה שמגרה יצר הרע בעצמו, שמסתכל בסרטים המלאים זימה, ומראות נגעים ומשאות שווא ומדוחים המלאים בפריצות ותועבות אשר שונא ה', וגדול עוונו מנשוא, ועתיד הוא לתת את הדין, ובפרט אם יש לו ילדים בבית [ונכון להקפיד אף באלבום תמונות, באופן שמראים האלבום לזרים, להפריד את התמונות של הנשים ולהניחן בסוף האלבום או להניחן באלבום נפרד]. וכמו שכתבנו בשלחן המערכת ח"ב (עמ' תרעו), ובילקו"י כיבוד או"א (עמ' תקי), ובאוצר דינים לאשה (עמ' תשעט). ותזכה לעלות במעלות התורה ויראת ה', ולעובדו בלבב שלם. בברכת התורה, יצחק יוסף, הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא הרבנות הראשית לישראל