כתב המגן אברהם סימן רעא סק"א וכתוב בתקוני שבת שיקדש קודם לילה כי בתחלת ליל שבת הוא מזל מאדים ובסוף יום ו' הוא מזל צדק לכן יקדש בצדק וכ"כ בתשובות מהרי"ל סי' קס"ג ומ"ע בתשוב' כתב שאם אינו תאב לאכול יכול להמתין שכבר זכר אותו בכניסתו בבה"כ ע"ש,
וכך כתב בשולחן ערוך הרב אורח חיים הלכות שבת סימן רעא סעיף ג
יש נזהרים שלא לקדש בשעה ראשונה של הלילה (דהיינו שעה שביעית אחר חצות היום עיין סי' תכ"ח) אלא או קודם הלילה או לאחר שעה תוך הלילה לפי שבשעה הראשונה הוא מזל מאדים וסמא"ל מושל עליו וכבר נתבאר שלכתחלה יש לו לקדש מיד בבואו מבית הכנסת מבעוד יום: עכ"ל.
כיום חצות הוא בערך ב12:45 ולכן לפי חומרא זו אין לקדש בין 17:45 ל18:45.
יש שכתבו שבארץ ישראל הזמן הוא באופן קבוע בין 17:38 ל18:38.
אף מי שמקפיד בכך הרי שבמקום אורחים שהינם רעבים או ילדים קטנים שאי אפשר לעכבם וכדו' אין להקפיד על כך ואפשר לקדש מיד. מרן מהר"א מבעלזא זי"ע הורה במקרה שמקדשים בזמן זה עקב אונס וכדו' לומר את התפילה הבאה אָב הָרַחֲמִים הוּא יְרַחֵם עַם עֲמוּסִים, וְיִזְכֹּר בְּרִית אֵיתָנִים, וְיַצִּיל נַפְ֒שׁוֹתֵֽינוּ מִן הַשָּׁעוֹת הָרָעוֹת, וְיִגְעַר בְּיֵֽצֶר הָרָע מִן הַנְּ֒שׂוּאִים, וְיָחוֹן אוֹתָֽנוּ לִפְ֒לֵטַת עוֹלָמִים, וִימַלֵּא מִשְׁאֲלוֹתֵֽינוּ בְּמִדָּה טוֹבָה יְשׁוּעָה וְרַחֲמִים: