הנה ידוע מה שרבותינו אמרו (הוריות יג:) עשרה דברים קשים ללימוד (פרש"י ד"ה קשים – שהעושה אותן יהא קשה לשמוע), ואחד מהן הוא העובר בין שני נשים. וכן אשה העוברת בין שני אנשים. וכן הוא בפסחים (קיא. ושם הוא מצד סכנה). וראה עוד בחופת אליהו רבה (שער השלושה) ובזוהר חדש (רות פא:). והנה כבר עוררו בזה הפוסקים לגבי לעבור באוטובוס שיושבות ב' נשים, וכן גבר שהוא מלצר אצל נשים לעבור דרכן. וראיתי בספר שמירת הנפש (אויערבאך, עמ' לב בהגהות שמירה מעליא) שכתב דאם הוצרך לעבור, יטול מקל בידו, ואם אין לו מקל, יאחז בפיאות ראשו, ואף אם אין לו מקל יכול לנקוט איזה חפץ שרוצה בידו, כגון קופסת טבק, ע"ש. ובשו"ת וישב משה (זורגר, ח"א סי' עג) כתב שיכול לאחוז בכל דבר שאינו שייך למלבושיו כיון שאינו יחידי שיש עוד דבר איתו (דהיינו שמבואר בגמ' שם שאם עוברים שני אנשים, מהני), ע"ש. וגם להמבואר בגמ' בפסחים שחוששים לכשפים, בזה הזמן לא מצוי כשפים כמבואר בספר תפארת ישראל (פ"ז מסנהדרין). גם בספר סגולות ישראל (מערכת נ' אות כח) כתב שיאחז מקל או ספר, ע"ש. ובספר בן יהוידע להגאון הרב בן איש חי (על מסכת פסחים שם) כתב שהיום אין סכנה כבזמן התלמוד ואין חשש, ורק לכתחילה טוב להיזהר בזה, ע"ש. וכ"כ עוד כמה פוסקים. וע"ע בספר בן איש חי (פ' פנחס ש"ש אות יז). וכל דין זה הוא רק באופן שאין ארבע אמות ביניהם (ראה בספר אשרי האיש יו"ד ח"א עמ' נח). וראה באשרי האיש (שם) שהיקל לעבור בין שני נשים במטוס או אוטובוס, דהוי מקום שאי אפשר, ע"ש. ולכן לרווחא דמילתא יכול לאחוז בטלפון או בכל חפץ בכדי לעבור דרכן [ופעמים שלרמז לה לזוז גרוע יותר מאשר יעבור דרכה, ופשוט הוא]. הלכך למעשה, גבר שהוצרך לעבור בין שתי נשים, בשאפשר טוב שיאחז בידו חפץ כל שהוא ויעבור, ואם אי אפשר יכול לעבור ביניהן. ובודאי שאין צורך להקים את הנשים ממקומן, בכדי לעבור ביניהן.