מרן זצוק"ל בספרו שו"ת יחו"ד (ח"ב סי' יז) הביא מש"כ בספר חיים (סי' מה אות ה) למהר"ח פאלג'י שאין לעשן סיגריות בבית הכנסת שזהו בכלל קלות ראש שאסורה בבית הכנסת כמבואר במסכת מגילה (כח.) ובש"ע (סי' קנא ס"א). ושכ"כ בשו"ת שאילת יעב"ץ (ח"ב סי' ט). וכ"כ בשע"ת (סי' קנד ס"ק כ). וכ"כ עוד כמה פוסקים, יעו"ש. והוסיף שם ביחו"ד שאם לומדים בבית הכנסת שיעור בהלכה או בתלמוד, יש להתיר בזה למי שרגיל הרבה בעישון ויקשה עליו הריכוז מבלי לעשן וכמו שכתבו הרמב"ם (פי"א מהל' תפילה ה"ו) וש"ע (סי' קנא ס"א) שחכמים ותלמידיהם מותרים לאכול ולשתות בבית הכנסת מדוחק. וכתב המ"א (שם ס"ק ב) שאם לומדים בבית הכנסת, לעולם נחשב הדבר מדוחק שאם יצטרכו ללכת לאכול ולשתות, יתבטלו מלימודם. וכ"כ המ"ב (שם ס"ק ה וס"ק ח ובעוד מקומות בסימן שם). וכ"כ בכה"ח (שם ס"ק יג). וכל שכן שיש להתיר בבית המדרש כמבואר בשע"ת הנ"ל, ע"ש. וכ"כ עוד מרן זצוק"ל בספרו הליכות עולם (ח"ד פ' ויקרא ס"ג). וכ"כ בשו"ת אול"צ (ח"ב פמ"ה סנ"ו). ובודאי הדברים אמורים באופן שהעשן אינו מפריע לאיש, ושאינו זורק את האפר או הסיגריות על הרצפה כמו שכתב בשו"ת אול"צ (שם). וע"ע בשו"ת אגרות משה (חחו"מ ח"ב סי' יח) [וכל זה הוא מבלי להתייחס לעצם העישון שמוכח שהוא מזיק לבריאות. וכן לנמצאים בסביבת המעשנים, ויש לאדם להימנע מעישון ככל יכולתו, מעט מעט, עד שיפסיקנו לגמרי (ראה הליכות עולם שם ס"ד ובשו"ת אול"צ שם)]. והנה לכאורה יש לדון לפי זה בסיגריה אלקטרונית שנועדה לגמול אנשים מעישון לגמרי. האם היא דומה לסיגריה רגילה. והנה לפי הטעם שאין לעשן בבית הכנסת משום שמקפידים שלא לעשן בפני מלך ושרים שזה נחשב קלות ראש בפניהם וממילא ראוי שלא לעשות כן בבית הכנסת שהוא מקום מקדש מעט, ובפרט בשעת התפילה וכמו שכתב בשו"ת רבינו שלמה בן הרשב"ץ (הרשב"ש סי' רפה) בכיוצ"ב. וכן לפי הטעם שכתב בשו"ת מלמד להועיל (חאו"ח סי' טו) כי ידוע שהנכרים מדקדקים מאוד לאסור העישון בבתי תפלתם ואם אנו נתיר זאת בבתי הכנסת שלנו יהיה ח"ו חילול ה' בדבר ולכן פשוט הדבר לאיסור, ויש לסייע לזה מד' החתם סופר (חאו"ח סי' לא, ע"ש ביחו"ד). יהיה דין הסיגריה האלקטרונית כדין סיגריה רגילה, וזה פשוט.
הלכך להלכה, אין לעשן בבית הכנסת או בבית המדרש אף סיגריה אלקטרונית. ואם לומדים בבית הכנסת שיעור בהלכה או בתלמוד יש להתיר בזה למי שרגיל הרבה בעישון ויקשה עליו הריכוז מבלי לעשן. ובודאי הדברים אמורים באופן שהעשן אינו מפריע לאיש, ושאינו זורק את האפר או הסיגריות על הרצפה [וזה מבלי להיכנס לעצם העישון שכתבו גדולי הפוסקים שיש להימנע מעישון לגמרי שמוכח שהוא מסוכן לבריאות הן למעשן והן לסובבים אותו].