הנה מרן בש"ע (סי' קכ ס"ה) כתב, סכין של שחיטה, יש מי שאומר שא"צ טבילה, ע"כ. ומבואר בביאורי הגר"א (שם, ס"ק יא) דה"ט משום דלא חשיב כלי סעודה מפני שעדיין הבשר טעון בישול או צליה, דלאומצא לא קיימא. מרדכי. והוסיף שם (ס"ק יד) שסכין של שחיטה אין משתמשים בו בדברים אחרים, שמקפידים עליו שלא יפגם, וכמש"כ התוס' (שבת קכג: ד"ה וסכינא), ומשום הכי חשיב מוקצה מחמת חסרון כיס, כמש"כ בש"ע (סי' שח ס"א), ואין הולכים כאן אחר הראוי, אלא אחר התשמיש בפועל, ע"ש. ואם כן, גם הפטיש של השניצל דמי ממש לסכין של שחיטה משום שהשניצל צריך בישול. ועי' בהליכות עולם (ח"ז עמ' רסז) שכתב דרחיים או מדוכה ששוחקים בהם קפה בלבד, אין צריכים טבילה, כיון שהקפה צריך בישול ואין אוכלים אותו בעינו, ע"ש מש"כ בזה. ואם כן ה"ה בענייננו. וכן יש לדמותו פטיש זה למספריים שחותכים בו ירק, שא"צ טבילה, כמש"כ הזבחי צדק (סי' קכ ס"ק כח) בשם הפרישה והט"ז (שם ס"ק ז) והש"ך (שם ס"ק יא) והכנה"ג (הגה"ט, אות ח) ועוד, ע"ש. הלכך להלכה, פטיש של שניצל אף שעשוי כולו ממתכת, אין צריך טבילה.